Veel gestelde vragen
Algemene vragen
-
Hebben jullie ook een vaste locatie waar ik de producten direct kan kopen?
Nee, wij hebben geen vaste locatie waar losse verkoop plaatsvindt. Indien u producten bij ons wilt kopen dan dient u dit te doen via deze website.
-
Hoe wordt er omgegaan met mijn persoonsgegevens?
Uw persoonsgegevens zullen worden gebruikt voor het behandelen van de bestelling. Uiteraard zullen uw gegevens niet worden vrijgegeven aan derden.
-
Waar vind ik jullie bedrijfsgegevens?
-
Hoe kan ik jullie bereiken?
-
Zijn jullie goedkoper dan andere boekhandels?
Vergelijken van de prijzen van Nederlandse titels tussen boekhandels is niet nodig, want iedere boekensite moet zich aan dezelfde kortingen en acties houden. De verkoopprijzen van Nederlandstalige titels worden vastgesteld door de uitgever. Het is wel zo dat veel andere webshops verzendkosten rekenen bij bestellingen onder een bepaald bedrag. Bij ons betaald u geen verzendkosten.
Bestellen
-
Ik heb een bestelling geplaatst maar (nog) geen bevestigingsmail gehad
Het kan helaas wel eens voorkomen dat onze bevestigingsmail in de map 'ongewenst' (spam box) komt. Als u ook daarin onze bevestigingsmail niet kunt terugvinden, neemt u dan a.u.b.
contact met ons op. Wij zullen u de bevestigingsmail dan opnieuw toesturen.
-
Ik ben mijn bevestigingsmail kwijt, hoe kan ik mijn bestelling bekijken?
Wij sturen u graag een nieuwe bevestigingsmail. Neem hiervoor alstublieft contact op via het
contactformulier. Daarnaast is het mogelijk om in te loggen via uw Hotmail, Gmail of school account. Ga hiervoor naar de
login pagina.
Levering
-
Wat zijn de levertijden van jullie producten?
Bij onze producten staat een vrachtwagen die een indicatie van de levertijd geeft.
Levering binnen 48 uur.
Levertijd van 3 tot 6 dagen.
Levertijd van 7 tot 30 dagen.
Levertijd onbekend.
Als u meerdere producten besteld zullen over het algemeen alle producten in één keer verzonden worden. Hierdoor wordt de levertijd van uw bestelling dus bepaald door het product met de langste levertijd.
Als u een bestelling geplaatst en betaald heeft zal op de statuspagina van uw bestelling een leverindicatie worden gegeven. Het kan zijn dat wij de bestelling hebben verdeeld in meerdere leveringen.
In de zomer zijn er nog een hoop studieboeken in herdruk of moeten nog verschijnen. Eventuele naleveringen ontvangt u dan ook zodra het boek beschikbaar wordt gesteld door de uitgeverij.
Het kan voorkomen dat een reader tijdens de zomer nog (deels) wordt herschreven door de docent. In dit geval is het pas mogelijk om deze reader vlak voor het begin van het studiejaar aan u op te sturen. Uiteraard is de docent hiervan dan op de hoogte.
-
Mijn bestelling is niet correct geleverd, wat nu?
Indien u goederen heeft ontvangen die u niet heeft besteld, dan bent u, volgens onze algemene voorwaarden, verplicht om deze na melding terug te sturen naar ons
retouradres. Graag hierbij een kopie van de pakbon meesturen. De kosten voor terugzending zijn in dit geval voor Boeken Bijdehand. Deze kosten kunnen gedeclareerd worden door contact met ons op te nemen via het
contactformulier. Dit graag doen onder vermelding van het ordernummer en de hoogte van de kosten voor de retourzending.
-
Ik heb nog niet alles ontvangen, wanneer ontvang ik de rest?
De status van u bestelling is bij te houden middels de statuspagina. Een link naar de statuspagina heeft u per e-mail ontvangen gelijktijdig bij de ontvangst van uw factuur. Indien u deze link nogmaals wilt ontvangen dan adviseren wij u contact op te nemen via het
contactformulier. Dit graag doen onder vermelding van het ordernummer.
-
Kan ik mijn bestelling ook komen ophalen?
Nee, dat is niet mogelijk. Alle bestellingen worden thuisbezorgd.
Digitale boeken
-
Hoe kan ik mijn digitale boek bekijken?
Dat hangt af van het platform dat wordt gebruikt voor de beveiliging en/of distirbutie van het boek. De meeste boeken zijn beschikbaar via Bookshelf of Adobe DRM.
Bij de boeken staat in de productinformatie aangegeven of deze via het platform van Bookshelf of via de beveiliging van Adobe DRM lopen. Beide platformen geven een andere gebruikerservaringen, een verdere uitleg hiervan vindt u bij de andere veel gestelde vragen.
-
Hoe kan ik een digitaal boek via het platform Bookshelf bekijken?
Het digitale boek kan bekeken worden met onderstaande apparaten. Op het gewenste apparaat dient echter wel de Bookshelf app of software te worden gedownload.
- Windows
- Mac
- iPhone, iPad & iPod touch
- Android
- Kindle fire
Om het digitale boek te kunnen bekijken dient u eerste een account aan te maken bij Bookshelf. Het boek wordt gekoppeld op basis van het gebruikte e-mailadres. Zorg er daarom voor dat u bij Bookshelf hetzelfde e-mailadres gebruikt als waar u mee heeft besteld.
Meer informatie over het gebruik van Bookshelf kunt u vinden op de
support pagina van Bookshelf.
-
Hoe kan ik een digitaal boek dat is beveiligd met Adobe DRM bekijken?
Het digitale boek kan bekeken worden met onderstaande apparaten. Op het gewenste apparaat dient echter wel de juiste app of software te worden gedownload. Adobe zelf biedt de app
Adobe Digital Editions aan. Maar u kunt ook apps of software van een derde gebruiken.
- Windows
- Mac
- iPhone, iPad & iPod touch
- Android
- Kindle fire
Om het digitale boek te kunnen bekijken dient u eerste een
Adobe ID aangemaakt te worden.
-
Wat is het verschil tussen het e-pub en PDF bestandsformaat?
Indien een digitaal boek is voorzien van het bestandsformaat e-pub dan past de tekst zich automatisch aan an de schermgrootte. Dit gebruikersgemak is helaas niet beschikbaar voor digitale boeken welke via PDF worden uitgeleverd.
-
Ik wil een digitaal boek annuleren, hoe werkt dit?
Er is slechts een zeer beperkte mogelijkheid om e-books kort na aanschaf te kunnen annuleren. Het herroepingsrecht is namelijk op e-books niet toepasbaar. Om die reden is het niet mogelijk om e-books te annuleren.
Voor Bookshelf titels geldt een annuleringsmogelijkheid tot het moment dat het boek aan u Bookshelf account is gekoppeld.
Na aanschaf van een digitaal boek met Adobe DRM krijgt u een e-mail met daarin een link om uw e-book op te halen. Uw boek is te annuleren tot op het moment dat u op die link klikt.
Retourneren en/of annuleren
-
Ik wil een (deel) bestelling naar jullie terugsturen, hoe werkt dit?
Na ontvangst van de door u bestelde producten heeft u ten minste dertig dagen de tijd om zonder opgave van redenen de bestelling te annuleren. Tijdens deze termijn verwachten wij van u dat er zorgvuldig met de producten en de verpakking wordt omgegaan. U dient de producten slechts in die mate uit te pakken of te gebruiken voor zover dit nodig is om te kunnen beoordelen of u de producten wenst te behouden.
Indien u van uw herroepingsrecht gebruik wenst te maken dan verwachten wij van u dat u de geleverde goederen in de originele staat en verpakking terugstuurt naar: Postbus 19, 3214 ZG te Zuidland. Hierbij graag een kopie van de pakbon meesturen. Kosten voor terugzending komen in dit geval voor rekening van de consument. Na een correcte ontvangst van de teruggestuurde goederen zal Boeken Bijdehand uiterlijk binnen dertig dagen de geannuleerde goederen indien nodig terugbetalen.
-
Ik wil een bestelling (nog niet geleverd) annuleren, hoe werkt dit?
Indien u een bestelling wilt annuleren en u heeft nog niet betaald dan kan dit via een link onderaan de statuspagina. Indien u al wel heeft betaald kunt u de bestelling annuleren door contact met ons op te nemen via het
contactformulier. Dit graag doen onder vermelding van het ordernummer. Indien u de bestelling al heeft betaald dan zal Boeken Bijdehand uiterlijk binnen dertig dagen het door u betaalde bedrag terugstorten op het door u gebruikte rekeningnummer
Suggesties of klachten
-
Waar kan ik een klacht indienen?